Dagisnerver lite mer på plats!

Åh jag är ju så jävla nervös för det där med dagis som jag kanske har sagt förut.
Men det är jobbigt. Jag vet att det är ett tag kvar men ändå har jag tänkt på det ända sen Joline
föddes. Känslan av att lämna bort henne är jätte jobbig.
Eller hur hon kommer att klara sig på dagis bland alla barn. Ett tag var jag inne på dagmamma för det hade
jag själv när jag var liten men sen tänkte jag, jag sa inte ens flaska när jag var liten. Men Jollan henne är det tag i det kan jag lova. Kolla bara hur hon sätter ögonen i en när hon inte är nöjd:)
Jo men nog är Jollan en dagistjej alltid.
Men vilket dagis är bra då?
Jag har ju jobbat på hur många dagis som helst, men vilket passar min tös.
Man har ju alltid krav, men så vet jag ju vad man kan få och vad man kan hamna på för olika ställen.
Vissa ställen önskar jag aldrig att hon skulle hamna på medan andra vore toppen.

Men jag träffade iaf Jessica och Louise på stan så vi snackade lite.
Båda jobbar på föräldrakoperativ vilket jag tycker låter skit bra. Okej man får vara med å jobba lite och så.
Men det har jag verkligen inga problem med tvärtom.
Så jag ska kolla lite på Jessicas dagis och se om det vore nåt för min lilla tös kanske.

Tack Jessica för att du lugnade mina dagisnerver lite. Det behövdes. Nu känns allt helt okej.
För en stund iaf:)

Så vill jag att Jollans dagis ska va:
Mycket utelek
musik i massor
pyssel och estetiskt verksamhet
lek lek lek
sagostunder
barnen ska känna sig trygga med personalen
personalen ska vara pedagogiska på ett bra sätt
skulle vara bra om barnen fick sova ute
helst en kokerska
närhet till skog eller andra roliga äventyr
att personalen lär vad som är rätt å fel ( alla lär sig inte hemma)

Åh jag kan inte dra allt. Jag vill så mycket men förstår att allt inte går att lösa, men mycket hoppas jag för det är ju inte orimmliga önskningar jag har:)

Vilken jobbig mamma jag kommer att bli:) Nä det blir nog inte så farligt jag är nog rätt så lätt att ha med att göra.
Ska försöka att inte bli en sån förälder som tror att ens barn aldrig gör några rackartyg, för min lilla tös är nog ingen ängel. Jo en busig ängel tror jag:)



Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej tjejen.ja vet usch detta med dagis, det är inte lätt. Jag är jätte ont i magen för att lämna bort Tuwa till nån annan hela dagarna 5 dagar i veckan.. Det är jätte jobbigt.. Men det finns tyvärr inte så mycket man kan göra!! Men jag båda tror och hoppas att båda våra flickor kommer få det toppen bra på dagis.. Ha det toppen.. Kram Kram

2009-06-04 @ 10:08:09
URL: http://metrobloggen.se/lovechild
Postat av: Lovisa

kommer gå galant. den där lille skitungen charmar ju alla och förhoppningsvis även andra barn. mig har hon förtrollad iaf;)

orkade inte ringa idag för va så jävla förbannad men ringer imorn! puss

2009-06-04 @ 22:52:18
URL: http://loveijsa.blogg.se/
Postat av: Jessica

Glad att jag kunde hjälpa till. Jag sa på jobbet att jag pratat med dig och att jag marknadsförde Ankan som en perfekt plats till Joline. Så som sagt, kom gärna förbi och hälsa på så kan vi berätta lite mer. Vi får besök av en annan familj nästa vecka som kanske var intresserade av plats till januari. Ha det gott! Kram

2009-06-06 @ 12:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0