Skumt nu är det helg igen!

Ja dagarna bara springer iväg och jag har inte uppdaterat på bloggen på flera dagar.
Men det är ju så fint väder så det blir inte av att man sitter vid datorn så mycket. Och ännu mindre nu när Joline kryper omkring och reser sig upp mot ställen. Då måste man ha koll. I förrgår när jag städade lyan så hjälpte hon inte till direkt. Jag kom ut i hallen då har den lilla busungen rivit ner alla skor och sen fortsatte hon vidare in till badrummet för att riva ut lite grejer under skötbordet. Tack för hjälpen snuttan, nu fick ju mamma mer att göra:)

Ja i tisdags så var Ronja och jag ute vid plaskdammen hela dagen och lite senare kom Mattis och mamma.
Vi hade det jätte mysigt och Jollan gungade som hon älskar.
Vi gick hem för att laga lite mat och det blev supergott eller hur mamma?
kassler med ananas och ost emellan och sen i stekpannan med creme fraiche, mögelost, soltorkade tomater och till det serverades potatis i ugn.

I onsdags så blev det en lugn dag hemma för det är så varmt ute så både Jollan och jag blir helt slut. Men en tripp till BVC vid fyra för att kolla så Jollans bebisreflexer hade fördvunnit och det hade dom såklart. Vid ska till BVC igen den 14 juli. Ska bli kul att se hur stor hon har blivit då, hon växer ju så det knakar:)

Igår så fick vi tillbaka våran båt lagad och fin. Så Det blev en tripp ut till campingen för mig, Danne, Jollan, Ronja och Emmy. Vi hade det jätte mysigt när vi tog båten ut till en ö och fikade och badade. Jollan badade massor, där har vi ingen badkruka som hennes pappa iaf;).
Vi hade jätte fint väder och när vi var väl hemma i husvagnen igen så kom det en sån regnskur så tältet utanför rasa och jag trodde nästan att husvagnen skulle blåsa iväg. Vilken jäkla skur.

Ja idag så har det varit jätte lugnt. Jag har suttit å ansökt om lite dagisplatser till Jollan. Efter sommaren så ska jag nog kolla på Jessicas dagis oxå i Tannefors som är ett föräldrakooperativ. Jag är så splittrad allt måste bli bra när hon ska börja på dagis i januari. Men det tror jag det blir oxå.

Nä det åskar massor så det kanske är lite dumt att sitta här vid datorn då.

Bilder kommer från veckans händelser jag har visst glömt kameran nån annanstans!

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Mammanette

Jatack Jenyy-penny maten var kanon vi hade det jättemysigt som vanligt. Men det allra mysigaste jag har är när jag får krama lilla Jollis. Kram kram från mormor.

2009-07-03 @ 14:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0