Ork? Energi?

Den finns inte liksom. Jo min energi går till min lilla älsklings tjej, men mycket mer har jag inte att bjuda på.
Det har varit så här länge nu. Jag försöker skärpa till mig men det finns inte ork till det.
Jag säger till mig själv: Jenny för fan sluta deppa ihop allt blir bra allt kommer att ordna sig.
Men ibland så känns det så jävla hopplöst.
Jag vill vara som förr, vara glad och inte sura ihop för minsta lilla sak.
Tänk om man kunde stå framför spegeln och tycka att man själv ser någorlunda bra ut. Just nu känns det som jag ser ett spöke, Ja det är precis så jag känner mig.
Jag vill vara den perfekta flickvännen som alltid ställer upp för Daniel som alltid finns där.
Han säger att jag är den perfekta att han inte kan få bättre. Flera gånger om dagen får jag höra hur mycket han älskar mig. Ja det borde väl räcka. Men inom mig själv så har jag sån press. Jag vill vara bättre, mycket mycket bättre.

                           Daniel sa till mig:
                    Du är mitt hjärta Jenny
      och man kan inte leva utan sitt hjärta!



Med mitt liv som jag har nu är jag jätte nöjd. Jag har världens sötaste dotter, världens underbaraste pojkvän och vi bor tillsammans i en jätte fin lägenhet och vi har fått våran nya fina bil. Vi unnar oss all lyx vi vill ha.
Varför kan man då inte bara känna sig lite nöjd och inte tänka på så mycket annat?

När jag var yngre så var jag ju väldigt depressiv och jag fick hjälp att bli bättre. Och det blev jag.
Det allra bästa var ju när jag träffade Daniel.
Men nu känns det som om orken i min kropp har gått alldeles för långt ifrån mig och jag får liksom inte grepp om den.
Hur ska jag få den tillbaka? Måste jag be om hjälp för att orka eller klarar jag det själv med hjälp av Daniel?

Men ibland händer det för mycket så kroppen inte pallar. Sen när minsta lilla grej kommer så spricker man.

Det är alltid jobbigt att be om hjälp man känner sig så jävla svag och misslyckad.
Men ibland så måste man blunda och bara gå vidare, strunta i vad andra säger. '
Jag är en stark person men just nu har styrkan gömt sig för mig själv.
Och jag bara måste hitta den igen.

Ja nu ska jag väl inte trötta ut er med mina problem, var bara tvungen att skriva av mig lite.
I morgon är en ny dag med nya äventyr, då blir det säkert bättre.
Nästa vecka går Danne på semster då ska vi hitta på massor skoj. Har aldrig längtat så efter
lite äventyr som nu.

              Det blir du, jag å Jollan älskling å vi ska ha det bästa!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Jag blir så ledsen när jag läser det du skriver, men jag förstår dig. Kanske inte helt och hållet, men jag vet att när allt känns skit ser man inget ljus. Du vet ju, liksom jag, att ljuset kommer på besök ibland, för då glimtar det till, jag tänker på Joline, Daniel och hela din fina familj, men mellan ljusglimtarna är allt piss och man grinar för minsta lilla, och man kan inte riktigt hitta glädjen i något. Du är värd all glädje, du som är en sån fantastiskt härlig tjej, och jag hoppas du finner den och att den sprider sig i hela din kropp och din värld. Med hjälp av utomstående eller nära. Du ska veta att jag alltid finns. Ett samtal och jag kan cykla bort och prata om du behöver.



Enormt stora kramar från mig till dig!!!

2009-07-10 @ 13:24:19
URL: http://www.chezannakarin.blogspot.com
Postat av: jag själv

tack så jätte mycket A-K. ja ibland så känns det jobbigt liksom fast man har det jätte bra. Kroppen orkar inte alltid. Med det är väl livets gång antar jag. kram

2009-07-10 @ 13:52:15
Postat av: Inger Crusoe

Ta fram styrkan,den finns hos alla,ja lovar dej.Kroppen kan kännas slut men den kommer igen,ja kanske skaffa ett barn till???KRAM !!!

2009-07-10 @ 17:32:32
Postat av: Inger Crusoe

Spöke är du inte,men kan förstå vad du gått igenom,ja med mamma,syster yster,och dödslar lite hit och dit.Det som behövs är att få gråta när man vill och att folk runt omkring förstår varför man är ledsen,men livet måste gå vidare hur jobbigt det än är.Jag förstår dej,sätt på en bra låt som du bara älskar,ja gärna på hög volym,ensam i badkaret eller ut och gå helt ensam!!!

2009-07-10 @ 17:50:36
Postat av: Sandra

Jenny så ska du inte behöva känna... Du är så gullig, snäll och jätte snygg:)! Alla tycker om dig, det ska du veta! Skönt att Daniel har semester nu så ni kan vila upp er och få energin tillbaka! Hoppas allt känns lättare snart! Kram.

2009-07-10 @ 19:10:55
Postat av: Cecilia

Hej syster yster... upp och hoppa.. det är inte fel att ta hjälp av saker eller personer ifall det gör att man mår bättre... Menvet ju vad som tynger dig och när det löser sig så kommer du bara sväva fram på moln.. håll ut det är snart över...

Ps. mattis fick pommes och hamburgare... ;) Älskar dig och på måndag ska vi ha så jäkla skoj. Puss puss

2009-07-10 @ 23:36:12
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Hoppas du vet att du kan ringa om det är nåt, men jag vet att du är lika dålig som jag på å prata om dom allvarliga sakerna.

Älskar dig iaf och det finns ingen som du. Finns ingen mer än dig jag känner alltid finns där även om man inte alltid hörs. Jag har svårt att prata m saker, men skulle jag prata med nån skulle det va dig, zekka eller johan. några få, men bra.

Är så glad att jag träffade dig på gymnasiet. Vi har haft våra upp å nedgångar där vi knappt setts, ändå alltid vart detsamma. Du och din familj, både danne och jollan, och mamma benke cissi mattis ronja och towe är några jag alltid kommer hålla kär.

Du är en av änglarna i mitt liv och uppskattar dig mer än du anar, därav armbandet:)

Dessutom är du, och har vart så länge jag känt dig, en av dom snyggaste jag vet!

puss kram och en himla massa kärlek

2009-07-11 @ 02:17:51
URL: http://loveijsa.blogg.se/
Postat av: Mammanette

Min lilla älskling jag kan bara hålla med alla de andra som har skrivit till dig.DU ÄR HELT UNDERBAR SOM MAMMA, DOTTER, SYSTER OCH FLICKVÄN. Glöm aldrig det. Du finns alltid för oss andra och vi finns för dig, glöm aldrig det heller. Du vet att jag känner med er i alla motgångar. Tillsammans är vi ett super-team. Jag älskar dig till stjärnstopp och längre om det går. Kram.

2009-07-11 @ 15:29:47
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/
Postat av: ronja

Du är speciell Jenny glöm aldrig det. jag älskar dig !

2009-07-12 @ 18:09:39
Postat av: becka

du är alltid vacker som en sommardag, men jag har aldrig sett din skönhet sååå mkt som sen du träffa danne & fick lilla joline <3 du strålar som en stjärna jenny, o ibland syns inte alltid stjärnor men man vet att dom finns där!!



du är bäst o jag älskar dig såå himla mkt o jag vet att vad du än tar för dig, så klarar du det!!!!



pussssssssssssssssssssss! <3 <3 <3

2009-07-13 @ 14:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0