Ja den här dagen har vi suttit i bilen!

Så känns det. Jollan och jag har åkt runt och fixat lite olika saker. Kryddor och hudvård skulle ut till mina kunder.
I två dagar så har jag försökt att få tag i BVC men deras telefonsvarare är skum, jag får liksom aldrig chansen att trycka in mitt telefonnr. Men men Jollan var iaf tvungen att gå dit för hennes exem (stavas?) i armväcket blir aldrig bättre och i helgen började det vara oxå och idag så blödde det när jag försökte ta bort sårskorpan. Så ville kolla upp det för det är riktigt rött och irriterat. Så vi gick dit för att se om vi kunde få nån hjälp. Åsa Jollans barnmorska har semester så vi fick hjälp av en annan, klockan fyra fick vi komma tillbaka. Hon trodde det var nåt slag av svinkopper, kommer verkligen inte ihåg vad hon sa för namn. Så hon tvättade bort alla sårskorpor och satte ett litet förband. Jollan lika duktig som alltid hon rörde inte en min fast hon blödde när hon tvättade:)
Så nu ska vi tvätta bort sårskorpan hela tiden å tillslut så ska det läka och blir det inte bättre får vi komma tillbaka, men vi har ju ändå en 8-månaderskontroll nästa vecka med Åsa.
Gud vad tiden går fort, tänk Jollan är redan 8 månader på torsdag:) Vart har min lilla bebis tagit vägen?!

Ja inte är hon en bebis alltid, nu måste man verkligen ha koll hela tiden för nu händer det grejer må jag säga.
Mormor och jag stod i köket och pratade, jag trodde att Jollan var bakom mig, men icke sa nicke hon var ute på äventyr.
Runt hörnet i hallen så står det en kopparkruka på ben med en stor garderobsblomma i. Skrammel hörde vi från hallen och där låg Jollan på golvet med krukan i knät och helt jordig. Men hon klarade sig från att slå huvudet som tur var.
Mormor du måste vattna blommorna mer så dom inte är så lätta att dom inte klarar Jollans 7 kilo:)
Men ingen större skada skedd, men som sagt koll måste man ha för det är en liten busunge jag har med att göra:)

Nu ligger Jollan i vagnen å tar en liten tupplur ute på balkongen så man kanske skulle passa på att laga lite mat tills maken kom hem:)

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0