Gick upp skapligt för att göra lite nytta!

Ja lite nytta måste väl man göra som hemmafru antar jag. Idag var jag inte trött när Jollan vaknade vid nio. Hur skönt som helst. Jag måste ha sovit hårt för jag vaknade inte när Danne gick till jobbet vid halv sex i morse. Jollan med hade sovit som en stock sa Danne. Hon trodde visst att hon var Pippi Långstrump för hon låg med fötterna på kudden när hon vaknade:)
Ja det blev att dricka lite välling för Jollan sen hoppade vi upp, okej så pigg kanske jag inte var men nästan:)

Jag fixade ordning på tvätt och packning från igår som vi inte orkade ta tag i när vi kom hem.
Igår fastnade jag i filmen på femman, tyckte den var bra, men som tur slutade den som jag ville annars hade jag inte varit nöjd. Alla filmer ska sluta lyckligt annars mår jag dåligt.
Det handlade om hur en bebis blev kidnappad när den bara var några veckor om jag inte minns fel, dom som kidnappade annordnade en brand så dom skulle låtsas att barnet brann inne. Men mamman gav sig inte hon var säker på att dotter levde trots många motgångar. I sex år. Det är moderkärlek.
Jag mår dåligt när jag kollar på sånna filmer för då tänker man direkt: tänk om det var Jollan. Nä usch så får man inte tänka. Men världen blir ju allt sjukare å sjukare så man kan ju inte låta bli.

Idag vid tolv så kom Sofie för att hälsa på lite. Var ju ett tag sen nu så det är så kul när man träffas. En gammal vänskap som alltid kommer finnas kvar. Nästa vecka ska jag och Jollan åka ut till Björs å hälsa på henne. För jag proppade på henne en Aloe Vera som hon får nästa vecka då:)

Ja vädret är bara piss så ute har vi inte varit idag. Jag måste till babyproffsen och köpa nya blöjpåsar till hinken och sen behöver Jollan ett regnskydd till vagnen, men vet inte om man ska vänta å kolla på Ullared istället är ju säkert mycket billigare. Ja på måndag så möter Danne, jag å Ronja upp Cissi å Kalle i Ullared, det ska bli skoj älskar att gå å shoppa där. Man får så mycket för pengarna:)

Nä nu ska jag fortsätta rensa ur Jollans kläder igen. Hon har så mycket kläder så jag inte kan stänga lådorna och det är en del hon har växt ur, eller ganska mycket faktiskt. Sen så ska vi ju till Ullared och Göteborg så det lär ju inte bli mer plats om jag känner mig rätt:)


               Jollan på sin snygga bil som hon fick av
                  Lindahl, Fegge & Erica i doppresent


Ha det så bra
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0