Åh så håller vi våra tummar!

På torsdag vid tio tiden så ska vi till rönkenavdelningen med lilla snuttan för att se om höfterna sitter som dom ska.
När vi var på två månaderskontroll så var dom ju lite oroliga för att Jollan var på tok för vig. Så då fick vi en tid hos ortopeden. Han var jätte bra och kollade Jollan ordentligt. Hon var lite stel på utsidan av höfterna men han tyckte inte att hon skulle behöva en skena för han trodde det skulle växa tillrätta.
Men han ville rönka när hon var ungefär ett halvår, så nu har våran tid kommit.
Jag är super nervös tänk om det skulle vara nåt fel nu. Hon som kryper omkring för fullt och reser sig mot allt.
Ska hon då få sitta fast i en skena, nej det får vi verkligen inte hoppas för den tiden lär bli tuff då.
Usch mår dåligt när jag tänker på det, som tur är så är Danne ledig så han kan följa med.
Men när vi var på sex månderskontroll så tyckte doktorn att det såg bättre ut så vi får hålla tummarna.
Gör det ni oxå så är ni snälla.


Nåt liknade den här skenan är det. "von rosen". Fast Jollan är ju stel
på utsidan så jag vet inte riktigt hur den ser ut då, men ungefär så här.
Jag vill verkligen inte att Jollan ska sitta fast i den. Vill verkligen inte!
Och kommer dom på det nu så tar det ännu längre tid än när man hittar
det precis när man är född.

                      Ja jag är livrädd
        Min lilla tös ska ju ha det bra å inte sitta fast

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Håller alla våra tummar....

2009-07-06 @ 20:00:38
URL: http://karleksbarn.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Usch, det såg väldigt otäckt ut den där bilden.. jag håller verligen tummarna... Pussen

2009-07-06 @ 21:35:33
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0