En helg på landet!!

Ja nåt mer underbart får man nog leta efter.

Danne jobbade ju till 18.00 i fredags så för att fördriva tiden tills vi skulle åka på kvällen, så var Ronja, jag och Jollan en sväng Ikano:)
Där fann vi jätte fina julkläder till lillsnuttan:) Jätte fin röd klänning, sen röda Hello Kitty strumpbyxor med glitter på och till det en lurvig vit väst. Värsta bruden:)

Danne kom ju då som sagt hem straxt efter sex då vi packade in oss direkt i bilen och den rullade först ut till Tallboda för att hämta upp mammi som självklart oxå ville föja med:)

Sen i bilen satt Danne, Jollan, jag & mammi. När vi äntligen kom fram så möts vi av 16 minus grader och över en halv meter snö. Där va det vinter kan jag lova. Men så fint.



Efter lite julpynt i våran underbara stuga så bara mös vi resten av kvällen framför en varm brasa:)
Kan verkligen inte bli bättre.



På lördagen efter en otroligt lång sovmorgon allihopa så kom Benke, Ronja & Chico.
Ja det blev lite pepparkaksbakning & knäck, varför är allt så mycket mysigare till jul i en gammal stuga. Funderar skarp på att fira jul där nästa år.



Jollan var ute och åkte pulka med Danne och hon gillade det verkligen den här gången, hennes vurpa är nu ett minne blott:)

Taco på kvällen. Jag mådde jätte illa efter för jag råkade visst proppa i mig lite för mycket tyvärr, det är nåt som ofta händer ett matvrak som mig, tuggan efter den sista ni  vet:)


Så här ser en slappardag ut:)


Jollan verkligen älskar tacos!!

Lite senare så fick Danne ett ryck att gå ut i snön, Ronja & jag hängde på efter ett tag, Jollan fick vara inne med mormor och morfar eftersom det va så kallt ute.
Men vi byggde en jätte stor å fin snögrotta. Men när vi nästan va klara så hörde vi Ronja skrika till och hela grottan rasade över henne:) Jahopp då hade vi en riddarborg istället. Ingen fara Ronja klarade sig oxå.


Jollan hittade en balja som hon hoppade i:)

Idag så åkte vi hem skapligt. För att vi skulle julstäda, blev det nåt med det då? Nopp!!
Vi har bara haft en mysig dag hemma helt enkelt.
Jag lagade en riktig sommar måltid nu ikväll med bakad potatis, grillade revbenspjäll, beasås, vitlöksbrös, majskolv, champinjoner, vitlökssmör & persiljesmör. Mumma men ack så mätta vi blev. revbenspjällen blev goda jag gjorde dom själv köpte en så jäkla god BBQ sås.

Nu sitter jag å lyssnar när Danne berättar en saga för Jollan om när vi åkte till Thailand. Om hur mycket jag saknade honom. Ja tro det eller ej men en mobilräkning på 6000 kr väntade hemma plus att jag hade ringt från mina resepengar i automat varje dag för ca 1500 kr. Japp så mycket saknade jag pappa Danne innan jag fick reda på att han hade fått tag i en biljett och kom ner efter två veckor till mig:)

Nä imorrn blir det att köpa julklappar till Danne sen är alla klappar klara:)



Hoppas att ni har haft en bra helg.

Puss på dig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0