dagis!

Japp nu har vi varit på Jollans dagis å hälsat på. Hon som ska ha inskolningen med Joline var verkligen toppen.
Hur snäll som helst och Jollan verkade tycka om henne. Kan ju bero på att hon fick både äpple & pepparkaka:)

Nä vi känner oss hel nöjda både Danne och jag, trots att Danne tyvärr inte fick säga ett enda ord typ. Jag blir ju så ivrig och jag vill ju få sagt allt liksom. Men han sa att han lyssnade så det va ju bra iaf:)

Dagiset är jätte stort och bra. En stor lekhall i mitten sen har dom tre olika avdelningar. Jollans avdelning heter Kojan! Där är det typ 13 barn med ålder mellan 1-3 år. Fem stycket 08:or va det, tror det va tre tjejer med Jollan och sen två killar. Kommer inte riktigt ihåg.

Men Jollan tittade glatt på alla sina nya kompisar:) Hon kommer trivas som tusan.

Utegården är ju bara hur bra som helst, den är jätte stor och den innehåller verkligen allt man kan önska sig.
Gräs, lite skog (typ en dunge), asfalt, grus, sand. Gungor, ruschkanor (stavning?), klätterställningar. Ja dom har verkligen allt. Hel nöjd.

Nu kommer det bara till det svåra, varken Danne eller jag vill lämna ifrån oss henne, usch vad jobbigt.
Men men tror det kommer gå jätte bra. Jag drar det tunga lasset att ha inskolningen med henne som antagligen startar den 11 januari för den har flyttats fram lite. Hoppas hon inte gråter när jag lämnar henne, då gör det ont i mammas hjärta. Men min dotter är en hårding det vet jag:)
Men tror nog att Jolines mormor får ta inskolningen istället, för hon klarar ju verkligen av att se Jollis gråta. NOT
Jollan skulle aldrig behöva vara på dagis för mamma skulle ta med henne hem varje gång om hon grät.
Mamma är ingen hårding direkt. Fattar inte hur hon klarade av att lämna mig å Cissi hos dagmamman när vi va små. Men vi kanske inte betydde lite mycket, hmmm tåls att tänka på;)

Nä om man skulle få i sig lite krubb då, har inte ätit frulle än så det kurrar lite. Jollan somnade när vi kom hem. Det är jobbigt att vara på dagis;) ps: vi var där i straxt över en timma, se hur mycket våran trötta dotter klarar av:)

Nu blev nerverna för skolan ännu mer nervösa. Kommer jag in på skolan löser sig allt. Allting med Jollans dagis, våran ekonomi, våran dagar, all planering. Ja allting faktiskt:)
Hoppas hoppas. Nästan vecka kommer det jobbiga svaret.

Ha en super bra dag nu.



Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0