Så vad bjöd dagen på?!

Jo den bjöd på en liten runda på stan och sen en liten runda på Ikano huset.
Mamma och jag skulle ju träffas skapligt idag för att fixa massor av grejer till Cissis stora dag med brudarna.
Men det blev inte så tidigt som jag tänkt mig för Jollan hade ju lite feber som sagt så jag visst inte om vi skulle ge oss ut först. Men sen vid två tog jag tempen och då hade febern gått ner och hon hade både ätit å druckit bra så jag tänkte att det inte var nån fara liksom. Å på stan höll hon igång och ville traska omkring å träffa folk:)

Det blev att åka ut till Ikano och fixa det mesta, så nu är vi hyfsat klara lite till bara.
Mamma bjöd på krubb med, det är ju alltid trevligt:) Tackar mammi! Å Ronja var ju oxå med såklart och hon fick lite fina saker av mamma till skolstarten. En jätte fin klocka. Super snygg Ronja och det andra med var snyggt såklart:)

Det blev att åka ut till Grebo idag igen för Danne skulle göra så dom fick vatten igen, stackars! dom har inte kunnat gå på toa eller nåt, sitta på hinken liksom det känns ju så där. Men klarade man sig förr så ska man väl klara sig nu:)
I Grebo bjöds det på pizza men jag orkade inte så mycket, lustigt nog för att vara matvraket Jenny.
Det pinsamma är att jag tror att jag glömde tacka, Så om ni läser Sten å Sollery så tackar jag så  mycket:)

Jollan fick lite böcker av gammelmormor som hon alltid läste för Danne när han var liten, man såg vilka han hade gillat mest, dom var lite luggslitna:) Men jätte kul att få saker som kommer från en själv liksom. Jag har ju dragit hem två lådor med böcker som jag hade när jag var liten så böcker det har vår lilla tös. Eller hon har nog det mesta en liten kan önska sig, lite bortskämd må hon vara men det tycker jag inte är någon fara om man lär henne hantera det på rätt sätt.
Fast ibland tycker jag att det är roligare att ärva en att gå å köpa allt nytt, det är mer speciellt då:)

Ja det är fredag kväll men det känns det inte som för Danne ska jobba helhelg igen. Så Jollan och jag blir själv hela långa helgen. Men det brukar inte vara några problem för oss att hitta på bus:)
Bara Joline blir lite bättre för nu på kvällen så har febern gått upp igen och även lite utslag har tittat fram i ansiktet, är det nån som vet vad det kan vara?


Jollan ville oxå smaka lite pizza såklart! Mums:)

Men jag önksar er en trevlig helg så hörs vi snart igen!

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0