Lördagen gick i kärlekens tecken!

Ett långt och lyckligt liv får vi nu önska Sten och Sollery som igår den
                       1 augusti blev man och hustru!



Daniel & jag fick äran att vara värdspar till denna dag. Det blev en tidigt morgon
för jag skulle även vara Sollerys "privata frisör". Så klockan sju steg vi upp för att
göra oss klara att åka.
När vi kom till Grebo så möttes vi av en otroligt nervös Sollery, nerverna spelade henne
verkligen ett spratt. Men en dag som denna ska nerverna verkligen kännas för gör dom inte det
så funderar man om det verkligen är det rätta. Denna dag är full med känslor, minnen och framåtblickar.

Vi kom igång efter ett tag med Sollerys hår. Först i med lite löshår som passade perfekt till hennes riktiga
och sen fortsatte vi med alla korklockar, allt måste verkligen vara perfekt för idag är det hennes dag.
Jag tror nog aldrig att jag har varit så noggran, jag brukar ofta skynda mig igenom saker:)
Hon blev så otroligt fin. Skulle jag vara hälften så snygg som henne när jag var 61 år så skulle jag vara nöjd.'
Å då syftar jag inte på min håruppsättning utan på just dig Sollery!






Efter håruppsättning och påklädning så började klockan närma sig 13:30.
Det var dags att åka. Självklart så hamnade vi lite fel så vi fick gå några extra meter
men det var ingen större fara skedd.
Vigseln ägde rum i Åtvidabergs tempel. Det var en fin cermoni med trumpetspelning.
Tur att den inte var så lång för mina tårar kan vara svårt att få stopp på om dom får chansen
att titta fram för mycket.







Daniel, jag, Fanny & Joline åkte hem till Grebo lite före alla andra så vi
kunde duka fram all mat och dricka. Det bjöds på exotisk planka.
Det var så himla gott. Jag åt verkligen hur mycket som helst.





Tyvärr så laddade självklart våran kamera ut precis innan tårtan kom fram.
Men det var en trevåningstårta i vitmarsipan och rosor.
Den var riktigt god den oxå fast jag petade självklart bort marsipanen kräsen
som jag är när det gäller tårta, men Jollan hon slängde i sig en hel bit utan
några problem:)

Här nedan följer lite vimmelbilder under eftermiddag/kvällens gång:





           



Tack för en jätte fin dag. Nu ser vi fram emot nästa bröllop som äger rum
den 12 september 2009 mellan Sandra & Martin.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jenny, Daniel och Joline!



Vi tackar er så hjärtligt av hela vårt hjärta för allt ni gjorde för oss på vår viktiga dag.

Jenny, du som min privata frissa: jag kände att jag kunde lägga allt i dina händer, du var så proffsig och när du var klar så kände mig såååå fin.

Daniel, vilken underbar värd, du såg till att allt kom hem och att det serverades, du med ditt glada, och humoristiska sätt att vara, blev så uppskattat av alla gäster,allt blev så perfekt, detta tillsammans med din Jenny och Joline. Ni var helt enkelt underbara som värdspar på vårt bröllop.

Vi måste även tacka din mamma Angelica.

Ett stort varmt tack för allt och för att ni finns.

Kramar Mormor, Sollery och Sten (Allando)

2009-08-02 @ 15:46:35
Postat av: Sollery och Sten!

Jenny, Daniel och Joline!



Tack för allt det underbara ni gjorde för oss på vår viktiga dag.



Jenny, du var så proffsig som min frissa och hjälp med min klädsel, du gjorde att jag kände mig såååå fin.

Daniel du var en så fin värd som såg till att allt kom på plats, servade med säker hand från början till slut, din personlighet med din humor blev verkligen uppskattad av gästerna. Allt detta tillsammans med din Jenny och Joline.

Vi måste även tacka Angelica.



Tack för att ni finns Bamse kramar/ Mormor Sollery och Sten (Allando) vov, vov.

2009-08-02 @ 15:59:14
Postat av: Cecilia

gud vad fina dom blev.. Du är allt duktig du Jenny... Får se när man får hjälpa till att planera ditt bröllop. Jga har väl inte tagit den kursen i onödan...? ;) Puss puss

2009-08-03 @ 21:41:42
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0