Så var sprutan tagen!

Min lilla sessa är så duktig. Vi var på fem månaderskontroll idag. Precis på dagen.
Grattis Jollan 5 månader idag!

Men dum mamma som jag varit så har jag inte köpt någon present, men jag tror nog att hon överlever.
Som sagt duktig var hon. Den första sprutan kom det bara ett litet pippel sen var det bra. Men spruta nummer 2 var mycket värre den gjorde ont den. Man bara såg hur hon spände sig, tårna bara spretade och tårarna sprutade. Men när jag fått gulla lite med henne så var det bra igen. Jag tror inte att det finns någon duktigare än hon. Hon får så mycket beröm av Åsa också att hon är så snäll och duktig. Idag vägde hon straxt över 6000 g och var 61 cm lång. Nog växer hon alltid. Hon är fortfarande lite liten men hon följer sin kurva perfekt. Hon är ju liten från start så mer kan man inte räkna med och Åsa är klart nöjd.
Vi pratade om mat och så. Eftersom Jollan äter så otroligt bra och har testat på många pureèr så tyckte hon att jag skulle testa göra lite potioner med kött och kyckling. Så nu åker mixern fram och jag ska göra barnmat och frysa in i stora lass:)
Hemmafru nästa:)

Planen var att vi tänkte ta en tripp upp till morfar idag men han hade visst åkt in till sjukan för att fixa lite saker. Jag vet inte riktigt vad allt är för nåt. Så det får väl bli att gå dit imorrn istället om han är där då.

Towe ringde och var lite sugen på sin syster eller snarare sin systerdotter kanske:) Så hon skulle komma å hälsa på så vi får väl se vad den här torsdagen bjuder på för nåt spännande.




Men nu får jag önska er en fortsatt trevlig skärtorsdag!
Och hoppas att inte alla flyger iväg till Blåkulla idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0