Ja hur har dagen varit?

Ja min dag har varit helt okej. Jollan och jag var hemma på förmiddan och tog det lite lugnt. Busade lite, Jollan älskar att ligga på täcket på golvet och busa. Det märks att hon blivit äldre hon vill göra så mycket annat nu. Hon vill inte sova på mitt bröst längre, nu ska hon ligga själv i sängen, fast jag måste hålla hennes hand. Hon kan ligga i nästan en timme ibland på sitt täcke och bara busa med alla hennes leksaker. Då får man lite gjort, helt underbart. Man är liksom inte lika bunden längre. Hon börjar friskna till lite nu oxå. Jag har matat henne med flaska hela dagen för hon har varit så snorig så hon har tyckt att det har varit jobbigt att amma. Men senare på kvällen så ville hon tutta lite. När hon var mätt och belåten så spydde hon ner hela mig och henne. Att det kan komma så mycket från en sån liten tjej.

Ja jag och Jollan åkte in till stan med Cissi en sväng idag för jag skulle kolla vad jag skulle köpa för dopminne från Danne och mig. Det blev ett silverhjärta som det står Älskad på som sitter i en silverkedja. Jätte sött.
Det blev ju självklart att knalla till Steves för en toast, älskar dom så mycket. Towe var även med och tog en fika med oss. Mysigt! Jollan fikade för fullt två majskrokar å lite vatten, mums:)

Jag tog svängen förbi Tallboda innan jag åkte hem för mamma var så Jollan sugen. Att man kan få sånt sug efter sitt barnbarn som hon får är helt underbart.

Vi kom hem vid nio ungefär och då hade inte Danne kommit hem ännu så jag ringde honom, han sa att han var hemma om några minuter. Klockan gick och ingen Danne. Den blev tio och jag började verkligen undra vart han var eftersom han sa att han snart var hemma. Mobilen var upptagen hela tiden. Jag satt som sagt helt nerspydd och Jollan lukta inte heller nåt vidare. Så jag tvätta av mig och klädde av snuttan. Sen tillslut kom han hem. Då hade det lilla puckot suttit här utanför och pratat i telefon. Jag hatar sånt jag hinner ju i princip ringa ambulans, polis och brandkår. Ja vet, lite väl orolig men sån är jag, hellre för orolig än att inte bry mig alls. Det har jag nog ärvt av min farmor och morfar dom två är/var lika dana. Alltid lika oroliga.

Men vi slutade kvällen med ett bad för lilla snäckan och bums i säng. Nu sover hon så sött i sovrummet och Danne ligger och snarkar här i soffan. Så söt:)

Hoppas ni har haft en bra dag!

                             Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0