En lång dag

Idag har det varit en lång dag, men jätte skön. Jollan och jag åkte och hämtade mamma i Tallboda och sen begav vi oss in till stan för att träffa Cissi. Vi tog en sväng i trädgårdsföreningen och Cissi kollade på smultronplantor. Hon planterar för fullt. Bli nästan lite avis. Så tråkigt att ha balkong kan inte plantera då, gillar inte att hålla på och plantera i krukor, land ska det va.
Vi tänkte ta en fika på stan men lyxhustrun Cissi var ju hungrig så mamma och jag banga inte på en macka med laxröra på Santini (tror jag det hette).
Jollan fikade för fullt oxå, idag på fikat serverades äpple/päron purè alltid lika uppskattat:)
Idag har Jollan ätit väldigt mycket. Jag ammade först på morgonen och förmiddagen och sen när vi kom upp på riktigt så åt hon banangröt. På stan så åt hon fruktpurè och på eftermiddagen biffstoganoff (purè såklart). Sen ammade jag en liten sväng och nu när hon skulle sova för natten vid tio så drack hon godnatt välling. Låter kanske mycket, men jag har en hungrig liten tös och jag försöker trappa ner med ammningen och få rutiner på maten och idag har det gått riktigt bra:)

Sen så blev det att åka ut till Tallboda, Danne jobbade sent idag så det är så tråkigt att gå hemma och i Tallboda har vi alltid något att göra. Älskar att åka ut till mamma så skönt. Jollan fick hoppa i badkaret och det gillade hon verkligen, plaska som tusan så jag blev helt blöt. Mamma stod och fota för fullt men Jollan skrattade massor men sen när kameran kom, allvarliga minen. Sånt är livet men skoj hade hon iaf.

Tyvärr så glömde jag kameran där ute så ni får inte se några bilder från dagen men sätter ut det imorrn istället.

Ja imorrn så har jag lite och göra. På förmiddan så ska jag åka ut till mammas kompis Marie och hälsa på. Sen klockan fyra ska jag åka till Falerum med Ronja för hon ska kolla på skor där.
Men jag hinner nog titta in här en sväng ändå.

Nu ska jag städa undan lite här hemma.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Mammanette

Åh vad jag blir glad när du säger så Jenny, att du älskar att komma till mig. Jag ska säga dig att det bästa av allt det bästa så är det att ha mina underbara barn och barnbarn hos mig. Ni är dem som gör mitt liv lyckligt. Jag älskar er till stjärnstopp!!!

2009-04-30 @ 01:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0