Att försöka få tiden att gå!

Idag när jag vaknade så kändes det så jävla lustigt i min kropp, har sovit skit dåligt hela natten. Även Joline har vaknat flera gånger. Jag har inte kunnat gråta fast man inte vill något annat. Det är bara så jäkla tomt, något saknas och det är morfar såklart.

Jollan och jag klädde på oss och åkte till Ikano för att träffa mamma, mormor, Ronja & Pernilla. På vägen hämtade vi även upp Cissi. Jag har självkart förstört lite pengar idag. På min lilla prinssessa. Köpte ett jätte fint vårset med byxa med kjol med en jätte söt t-shirt till. Sen kläder till dopfikat när hon döper sig. Just det ingen som tackat nej till dopet. Jätte skoj att alla ville komma. Men det blev några stycken.


Jollan i sina nya kläder i gammelmorfars säng. Där trivdes hon:)

Jag försöker hela tiden tänka på något annat, men morfars ögon är det som kommer i mitt huvud hela tiden.
Jag saknar honom så mycket redan. Susanne har en kompis som har lite kontakt med det övernaturliga och hon har pratat med henne lite om morfar. Nu är det säkert många som inte tror på sånt här, då är det bara att hoppa över några rader och skita i å läsa detta.

När morfar öppnade ögonen precis innan han lämnade oss så mötte hans döda lillebror upp honom på andra sidan och han blev så lycklig. Han träffade så många vänner och han pratade och pratade. Hon blev nästan lite trött av allt prat. Han var lycklig riktigt lycklig. Morfar hade så mycket att berätta. Hans begravning skulle gå i regnbågens färger det fick absolut inte vara med något vitt, det tycker han inte om. Och nog vet vi att han älskar färger det är bara att ta ett steg in i hans rum så märker man det:).
Det är så otroligt skönt att höra att någon kom och mötte upp honom. Jag tror stenhårt på sånt här. Kanske inte när alla pratar men Susannes kompis verkar helt otrolig. Då vill jag oxå säga att hon inte ens visste att morfar hade en bror som var död. Hoppas att jag inte har sagt helt fel nu Susanne och att det var ungefär så hon sa. Jag hoppas att få höra mer från henne.



Morfar sa att han skulle ta kontakt med oss när vi var redo.
Morfar jag är så glad att du fann ro och hittade tillbaka till släkt och vänner som du saknat.

Efter att vi varit på Ikano så åkte vi ut en sväng till mormor. Där Jollan slängde i sig hur mycket blåbär/hallon purè som helst. Sen så satt vi inne i morfars rum och tittade på en massa kort. Då ser jag att annonsen på oss från corren ligger i hans rum. Mormor sa att han har visat alla som kommit och skött om honom. Då har han sagt att det är hans lilla.
Han var verkligen helt tokig i Joline, självklart morfar så är hon din:)


                                 Mums mums!

                                  Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Det stämmer gumman, min vän pratade med pappa han såg oss alla runt sängen han såg sig själv ligga där och han var så glad att vi fanns vid hans sida den sista stunden



Lilla gumsan ler ju vad har du gjort med henne hihi

2009-04-17 @ 23:50:59
Postat av: jenny själv

Vad skönt att höra att han såg att vi var där.

Ja vad har hänt med henne, inte en aning. fast mamma stod bakom pernilla och gjorde massor olika ljud så hon skratta. Fast bilden i sängen fick jag henne att le helt själv:)

2009-04-18 @ 00:53:09
Postat av: Lovisa

gud vad fin hon är och satan va hon börjat skratta på kort nu:D

måste komma å hälsa på er snart!

2009-04-18 @ 01:07:29
URL: http://loveijsa.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Joline är verkligen hur söt som helst på första bilden! Håller med Lovisa, nu gör ju inte Joline något annat än ler på kort, som du tyckte var så svårt att fånga i början.

2009-04-18 @ 12:48:01
URL: http://chezannakarin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0