Att en förälder kan betyda så mycket!

Ja det är ett viktigt påstående. En förälder är verkligen allt för ett barn. Även om ett barn kanske inte visar det precis när det föds. Men frågan är ju hur en förälder kan skita i sitt barn som dom själva har valt att föda till jorden. Okej det kanske är mamman som föder barnet till jorden, men vill inte pappan så ska han fan inte ha sex utan kondom.

Daniel är den mest underbaraste pappa man någonsin kan önska sig. Att han är en så underbar pappa kan kanske vara för att han själv aldrig har haft en egen. Någon att hålla om, någon att kalla just det ordet PAPPA!
Han visar det sällan och pratar nästan aldrig om sin pappa men ibland kommer det över honom, speciellt när han blivit pappa själv. Här om natten satt han och tänkte mycket och undertiden skrev han ett brev till sin biologiska pappa. Ett brev som han inte kommer skicka, men ibland så är det bara skönt att skriva av sig allt hat och fösöka gå vidare. Jag har fått tillåtelse att skriva brevet här.

Jag hatar dig. Jag känner inte dig. Jag vet inte hur du ser ut och jag vet inte hur din röst låter. Jag vet inte om du är snäll eller elak. Jo eller elak vet jag att du är din jävel. Jag fattar inte hur man kan skita i sitt barn, något som kommer från en själv. En bebis, en av dom finaste sakerna som finns, som inte alla kan få. Du fattar inte vad du har gått miste om. Du har en son som blivit 23 år.
Som i 23 år aldrig fått kalla någon för pappa, eller som har fått säga som alla andra att farsan och jag ska göra det.
Jag har själv ett barn nu och jag skulle hellre ta livet av mig än att lämna henne. För skulle jag vara tvungen att leva utan henne skulle det vara samma sak som att vara död. Men du din gubbjävel du vet ju inte vad du har gått miste om, du har gått miste om en son i 23 år men det skiter väl du i för det har du ju gjort i 23 år innan. Undrar du aldrig hur jag mår?
Är jag frisk? Knarkar jag kanske? Super jag? är jag doktor, polis eller arbetslös?
Eller vad gillar jag för musik?

Jag fattar inte att någon som du, någon som jag inte känner och har aldrig träffat kan få mig att känna mig så jävla ensam, misslyckad och tom. Ett par dagar om året sätter det sig i huvet på mig och jag blir så jävla deprimerad sen sitter det kvar ett tag. Jag har inte sett dig på 23 år så hur kan du ditt as påverka mig så mycket?
Jag hatar dig så grymt mycket det gör jag verkligen, det är så mycket hat.
Så mycket som jag har emot dig går inte att beskriva i ord. Jag är snäll och trevlig men dom sidorna har jag verkligen inte ärvt av dig.

Ja somsagt du har ett barnbarn nu och jag kommer göra allt för att hon aldrig ska behöva må som jag. Jag kommer alltid finnas där för Joline, till 200 %. Hon kommer aldrig vara ledsen för att hennes pappa inte kramar, pussar eller gosar med henne. Någon som hjälper henne med allt. För jag är inget jävla svin som du. Jag älskar mitt barn. Likaså Jenny min flickvän som du aldrig kommer få träffa, hon är den underbaraste i hela världen och jag är så kär i henne. Jag älskar henne så jävla mycket, jag vet att vi är skapta för varandra. Det handlar om kärlek och känslor men det kan väl inte du nåt om din kalla jävel. Du vet att jag bor i Sverige, du vet att min mormor är bekant med en släkting. Det är bara att lyfta luren och fråga om mitt nr. Du har ju bara haft 23 år på dig. Jag hoppas verkligen inte att du hoppas på nåt lyckligt
" tv slut" där jag söker upp dig. Gråt gråt, snyft, snyft. åhåh. Å du kommer med nån dålig bortförklaring om hur du inte vågat kontakta mig. Jag hatar dig verkligen så jävla mycket. Jag tror nog att jag skulle ha ihjäl dig för alla år jag inte fått kalla någon för pappa. Jag känner inte dig så det skulle ju kännas som att ha ihjäl första bästa man möter på stan.
Hoppas du har ett skit liv. Hoppas Gud straffar dig.....

Med det här vill jag bara säga att ta vara på dom ni älskar eller dom som du själv har valt att ta till världen.
Vad är egentligen sämst. Att ens pappa finns men man aldrig har fått träffa honom eller att ens pappa har älskat dig över allt annat under den tiden han fanns men du är han död?

Jag älskar Daniel så mycket och jag älskar att se hur han är med sin dotter. Helt underbar.
Han vet iallafall vad ordet PAPPA betyder.


Kommentarer
Postat av: Dannes mamma Angelica

Hej

När jag läser det här bli jag riktigt ledsen Danne har visst haft och har fortfarande en fadersgestalt i sitt liv,dock ej hans biologiska pappa,känns lustigt att läsa detta du har skrivit om hur en pappa ska tänka innan han skaffar barn till världen då du inte känner till hur det var i mitt fall när jag blev med Danne. Tycker det är mycket tråkigt att Danne inte tar upp detta med mig. Kram

2009-04-24 @ 14:20:45
Postat av: Lovisa

Eller så finns ett tredje sätt.. min kontakt med min familj. Dom finns där, men när jag är med dom är jag mer obekväm än jag är när jag är i ett rum fyllt med främlingar.



Längtar tills imorn.. då ska vi rocka sötnos. puss

2009-04-24 @ 15:01:36
URL: http://loveijsa.blogg.se/
Postat av: jenny själv

Nu angelica så var det inget riktat mot dig. Det jag pratar om med föräldraskap handlar inte om just danne utan alla i helhet. Jag ville få fram hur stolt jag är att han tar så väl hand om sin dotter. Sen så vet Danne att han har haft en fadersgestalt i Ove, men han har ett hat mot sin egna pappa och han skrev av sig om honom och det är väl helt normalt tycker jag. Men som sagt jag vet inget om hur det var när du vänta Danne och det har jag ju inte heller yttrat mig om. Så ber om ursäkt för missförståndet. Men visst måste väl alla få skriva av sig ibland

kram

2009-04-24 @ 20:36:32
Postat av: Angelica

Förstod självklart att det inte var riktat mot mig personligen men detta är ett starkt ämne för många då det kanske inte alls är så lätt att få pappan delaktig i sitt barn överhuvudtaget vilken kan bero på många orsaker. Alla har inte sån tur.kram

2009-04-24 @ 20:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0